21. 9. 2009

Prckovy třetí nározky :o)

Za prvé si musím mohutně postěžovat na místní super-hyper-super-truper-markety, které nemají ani řapíkatý celer, natož cokoli méně běžného. Třeba čerstvé maliny, kt. když je člověk potřebuje nejvíc, fakt nemaj naprosto nikde. Ovšem vsadím se s vámi, o co chcete, že v prosinci budou k dostání naprosto běžně. Nutno však podotknout, že v ovo-zelu na Masaryčce (u Vietnamců) je mají ;o) a možná i v Holešovicích, ale tam jsem fakt v sobotu nejela. Nesehnala jsem ani vlašské ořechy !! A to jsem si - debil - našla recepty takřka podzimní. No proč mít ořechy na podzim, když je jejich sezona...že. Logicky !

No, takže nakupování opravdu stálo za to. Creme fraiche (nad i má být stříška, ale myslíte, že vím, kde ji vzít?) taky neměli, ale to jsem jim posléze odpustila, když jsem se ve své kuchařské alfě i omeze dočetla, že ji mají jen ve speciálních obchodech :o) Aneb čti recepty až do konce, káčo !

Tak... nakupovat jsme tedy byli dvakrát a stejně jsem nakonec musela improvizovat, čož mě neba, protože pokud je recept napsaný s uzenou šunkou, má se dělat s uzenou šunkou (alespoň napoprvé... ať člověk ví, jak to "správně" chutná.) Ale samozřejmě se vynalézavosti meze nekladou. A taky jsou lidé, kt. recepty nepotřebují vůbec. Já to nejsem, takže popojedem.

Na mimibazaru/mimiaukci jsem prckovi napřed vyhrála LEGO (hasičské auto) a posléze koupila brusle (naprosto luxusní, nastavitelné, na několik let, bezpečné). U Kosmase jsem ještě objednala Veselou mašinku a gratulovala si, jaká jsem skvělá matka :o)) 

Och, jak jsem se spletla. LEGO bude až tento týden a knížku taky půjdu vyzvednout až zítra (nározky mělo to ubohé dítě v sobotu). Naštěstí ale máme babičku, která tomu našemu zlobidlu koupila nejen čokoládu se 70 procenty kakaa (tu prcek rozbalil jako první a během minuty z ní zbyla jen polovina!!), ale taky úža magnetickou knížku s hromadou zvířátek. Prcek si ji zamilloval a já taky ;o)

Brusle se mu taky líbily a dokonce v nich už i "jezdil", ale bude to asi na dlouho. Taky proto, že najít tady někde cestu bez šutrů vhodnou kbruslení je skoro nemožné. Ovšem z hlediska bezpečnosti je určitě lepší jezdit až do jara doma po koberci :o) 

No, když už jsem tak nakupovala, bylo by asi fajn říct, co jsem vařila. Vybrala jsem si schválně zářijová čísla Apetitu z let 2007 - 2009 a nakonec vařila toto:

Malinové šarlotky s mátou

 Salát Waldorf

Ořechový chléb

Quiche s šunkou, rajčaty a rukolou - recept zatím na webu není (aktuální číslo)

Přiznávám se, že kdyby mě pozoroval nějaký špičkový kuchař, spáchal by sebevraždu. Speciálně když jsem dělala šarlotky. Narvat ty nasáklé toasty do pidi-misek (z kysané smetany)... to tedy bylo něco! Nakonec to ale všechno dobře dopadlo a šarlotky po vyklopení z misek krásně držely tvar (skoro jako na fotce u receptu). Jen příště musím vymačkat z rozmrzlých malin vodu a koupit skutečný crame fraiche a nenahrazovat ho zakysankou (zakysanou smetanou). 

Tak to je vše. Fotky nemám. Odešel foťák a nenechal adresu a mobil fakt večer už fotit nezvládá. Ale dort ještě bude a musíme prckovi dodat další dva dárky, takže se nermuťte a vyčkejte času :o)

Jo a pokud si myslíte, že prcek něco z toho, co jsem tak pracně vařila, jedl, tak jste na omylu. Zdlábl jen ořechový chleba. Šarlotku jsme mu s Michalem sežrali, protože už měl stejně tu čokoládu... že jo ;o)

2 komentáře:

  1. Ja creme fraiche kupuju v Anglii, u nas jsem to taky nahrazovala zakysanou smetanou, mne to chutna stejne :-) Ale chapu, ze chces vyzkouset recept opravdu tak, jak ma byt :-)

    OdpovědětVymazat
  2. V Apetitu píšou, že by měl být k dostání ve Fruit de France (200 ml originálu za 70 Kč) nebo pak v Cipa (200 g za 49 kč)

    OdpovědětVymazat